De lente is in volle gang: de dagen worden langer, de tuinen kleuren weer groen en het buitenleven komt weer hoorbaar op gang. Tijd dus voor de april-editie van de nieuwsbrief van VvE Woonwijk ’t Soperse Bos. In deze nieuwsbrief lees je weer wat er speelt binnen onze VvE: van besluiten en lopende zaken tot onderhoud, projecten en de planning van komende vergaderingen.
Terugblik vergadering van eigenaars 7 april
Tijdens de vergadering van eigenaars was er een mooie opkomst, waardoor we het quorum haalde. Dit is verplicht aantal aanwezigen dat nodig is om rechtsgeldige besluiten te nemen. Onder die voorwaarden kon de vergadering gelukkig doorgaan. De agenda was goed gevuld, wat maakte dat we tot in de late uurtjes hebben vergaderd.
We willen iedereen hartelijk bedanken voor de inzet en betrokkenheid, zowel degenen die hebben meegeholpen met de organisatie als iedereen die aanwezig was.
Ook heeft de nieuwe beheerder, Armada, zich tijdens de vergadering voorgesteld.
De notulen van de vergadering zijn (ondanks het ontbreken van de notulist) bijna klaar. Hierin kunnen jullie binnenkort lezen welke besluiten er genomen zijn.
Vergadering van eigenaars
Dit zijn de datums voor de vergadering van eigenaars van dit jaar:
Donderdag 5 november 2026, C.O.W. Coppensdijk 10 Vinkel
De officiële uitnodiging volgt later met de agenda inclusief locatie. Maar bedenk nu vast: wil je iets inbrengen of heb je een onderwerp waarvan je vindt dat het echt een keer besproken moet worden? Laat het weten via mail, dan kunnen we het meenemen.
Op 6 maart brachten twee bestuursleden van woonpark Wernhoutsburg een bezoek aan ’t Soperse Bos. Om ervaring uit te wisselen en om van elkaar te leren.
Zij hebben recent een nieuw bestuur van 7 leden, allen gepensioneerd. Er zijn 450 woningen waarvan een aantal in de verhuur aan voornamelijk arbeidsmigranten. Daarnaast zijn zij geen VvE maar een vereniging. Dat was toch wel een beetje anders.
We hebben in ’t Sopie situaties besproken zoals handhaven. En over pakketbezorging vertelde ze ons dat ze juist géén bezorgers op hun park willen. Ze tipte ons over een communicatie app voor het bestuur met de bewoners, ze hebben een noodplan die ze binnenkort met ons gaan delen en tot slot zijn zij erg actief aan het lobbyen richting de gemeente voor meer betrokkenheid. Hier hebben we ook iets van opgestoken. Al met al waardevolle contacten en ze vonden onze wijk prachtig!
Sloten
We hebben de sloten in ’t Soperse Bos nog even goed in kaart gebracht en de eigendomssituatie gecontroleerd. Hierdoor is het ons niet gelukt om op tijd de sloten te laten maaien. Dit moet namelijk vóórdat het broedseizoen aanbreekt. Dus dit keer hebben we rekening gehouden met de eendjes😊Ook was er weinig begroeiing waardoor het niet nodig was. Tussen september en november 2026 pakken we dit weer op en gaat er gemaaid worden.